En af de vigtigste læringspunkter fra konferencen var betydningen af både frekvens og sammenhæng i kommunikationen. Det er afgørende at kommunikere regelmæssigt, men endnu vigtigere er det, at budskaberne er sammenhængende.
Ved at skrive direkte til jeres målgruppe og tilpasse budskaberne, sikrer I, at de engagerer sig i den kommunikation I sender ud. Når vi taler om regelmæssighed og sammenhæng betyder det faktisk at der er en forventning om at man leverer indhold på eksempelvis sin egen personlige LinkedInprofil og LinkedInside løbende og i nogenlunde samme tempo.
For eksempel kan man beslutte at udgive et LinkedIn-opslag hver uge, helst på samme ugedag og tid. Vi holder os opdateret på medier såsom LinkedIn, fordi den netop har et dynamisk algoritme bag sig, hvor det er en nødvendighed. Lige nu handler det om fællesskabet, og de opslag der er med til at drive engagement blandt følgerne.
Her er storytelling et nøgleelement for at skabe engagement og personliggøre jeres brand, så følgerne kan identificere sig med jer, og føle sig som en del af noget større. Dette øger troværdigheden og gør jeres budskaber mere relevante og interessante.